مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیزی فراتر از تماس با مشتری است.سی ار ام مایکروسافت به ابزاری تبدیل شده است که می‌تواند برای پرورش سرنخ‌ها، تماس با سرنخ‌های بالقوه، نگهداری همه داده‌ها در مورد مشتریان و سرنخ‌ها در یک پایگاه داده متمرکز، کمک به کار تیمی مشترک و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. در اختیار داشتن این اطلاعات که  به‌ راحتی در اختیار تیم خود قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند کارآمدتر کار کنند. از آنجا که آن‌ها می‌توانند ابزارهای B2B  سی آر ام را به راحتی استفاده کنند، اطلاعات موردنیاز خود را بررسی کرده و اطلاعات جدیید را به پایگاه داده خود اضافه کنند و سپس از آن در نمایه یا ویو دلخواه گزارش بگیرند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

در محیط تجاری امروز، جایی که داده‌ها در جایگاه یک کالا هستند و در چنین برنامه‌های سنگینی که با داده سر و کار داریم، مدیریت این داده‌ها از همیشه مهم‌تر است. علاوه بر این، تجربه کاربری (UX) آسان و مناسب تقریباً مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که این ابزار دارد.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از سی ار ام است.

یک ابزار CRM خوب B2B شامل چه مواردی است؟

  • یک ابزار CRM خوب B2B
  • توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از نرم افزار crm است.
  • اطلاعات تماس مشتری شما را ثبت می کند
  • جزئیات رابطه شما را ذخیره می کند
  • تعاملات آن‌ها را با شرکت ابزار شما ثبت می کند
  • برچسب‌های خودکار یا دستی اضافه می کند
  • و به شما امکان می‌دهد از طریق ابزار با آن‌ها تماس بگیرید

این‌ها همه الزامات اساسی یک ابزار CRM B2B هستند؛ اما در سال‌های اخیر، ابزارها به طور فزاینده‌ای هوشمندتر شده و قابلیت‌های جدیدی را ارائه داده‌اند؛ مانند:

  • توصیه برای فروش یا فروش متقابل مشتریان فعلی
  • یادآوری زمان پیگیری مشتریان احتمالی
  • ردیابی فرصت‌های جدید بازار
  • پیگیری فاکتورها
  • و . . .

معیارهای انتخاب یک ابزار CRM خوب B2B

همان‌طور که مطمئن هستم شما خودتان به این نتیجه رسیده‌اید، پیاده‌سازی نرم افزار CRM تخصصی برای مشاغل B2B در کسب‌ و کار شما می‌تواند بازی را تغییر دهد.

  • امکان بهره‌وری بیشتر داده ها
  • مقیاس‌پذیر
  • بهبود همکاری
  • افزایش فروش
  • ارائه خدمات به مشتریان خود را در سطح بالاتر
  • و . . .

اکنون، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کدام ابزار برای کسب و کار شما مناسب است. متأسفانه، این تصمیم می‌تواند یک فرآیند دشوار باشد زیرا صدها ابزار در کنار بهترین ابزار شناخته شده مایکروسافت سی ار ام وجود دارند که شاید بتوانند ابزار ها و ویژگی های مشابه را ارائه دهند. ممکن است در این تصمیم گیری دچار مشکل شوید، تیم نورون سی ار ام در تلاش است که وجود این مقاله و مقاله ای پیشین بتواند شما را در انتخاب این سیستم راهنمایی کند.

 قیمت‌گذاری CRM ها

یکی از موانع ورود و ویژگی تاثیر گذاز در تصمیم گیری، قیمت‌گذاری و قیمت ویژگی‌هایی است که آن‌ها ارائه می دهند؛ اما وقتی در حال تجزیه‌ و تحلیل ابزارهای مختلف سی آر ام  B2B هستید، هزینه باید در روش‌های فیلترینگ شما نقش داشته باشد، اما نباید اولین پالایه یا فیلتری باشد که ابزارها را با آن بررسی می کنید. به ابزار نگاه کنید و ببینید چه ویژگی‌هایی با این قیمت ارائه می‌شود. سپس ببینید آیا برای دستیابی به سطح بهره‌وری یا ویژگی‌هایی که به دنبال آن هستید، نیاز به خرید برنامه یا افزونه‌های بالاتر دارید یا خیر.

آموزش پذیری

آموزش یکی دیگر از عناصری است که می‌تواند نه ‌تنها زمان، بلکه پول را نیز مصرف کند. اگر تیم شما خود آموزش می‌بیند و برای یادگیری سیستم با پشتیبانی تماس می‌گیرد، آن‌ها معامله را نمی‌بندند. مدنظر قرار دهید که چقدر طول می‌کشد تا این سیستم ادغام شود و آیا هزینه‌ای برای تلفیق آن با ابزارهای قبلی شما دارد. ممکن است ویژگی‌های ارائه‌شده با یک ابزار در حال حاضر برای شما فوق‌العاده به نظر برسد؛ اما آیا ادغام آن با سایر ابزارها برای شما هزینه‌بر خواهد داشت یا باید ابزارهایی را که در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنید تغییر دهید؟

نرم افزار CRM باید بصری باشد وگرنه تیم شما به طور فعال از آن اجتناب می کند و فقط در مواقع ضروری از آن استفاده می کند. توجه داشته باشید که از ورود به سیستم چند کلیک طول می‌کشد تا بتوانید کارهای اساسی را انجام دهید که احتمالاً تکرار می‌کنید. اگر متوجه شدید که این فرآیند به طول می‌انجامد، ممکن است ابزار مناسبی برای شما نباشد. اگر در زمان کمی تنگ باشید از این روند اجتناب خواهید کرد.

پشتیبانی از نیازهای CRM شما

به غیر از استفاده آسان، توجه داشته باشید که تیم پشتیبانی چقدر در دسترس است، صرف‌نظر از این که خطای کاربر، نگرانی، پرس ‌و جو یا اشکال باشد. با نماینده‌ای که نسخه نمایشی یا دمو را ارائه می‌دهد یا نرم افزار را برای شما توضیح می‌دهد، میزان پشتیبانی موجود را بررسی کنید؛ و اگر بر اساس برنامه‌ای است که انتخاب کرده‌اید و اینکه چقدر برای سطح پشتیبانی قابل دسترسی تر است، قابل توجه بود همان را انتخاب کنید. نه‌تنها در مورد پشتیبانی موجود استعلام کنید، بلکه در مورد هرگونه راهنمای سلف سرویس (پست‌های وبلاگ، مطالب آموزشی، آموزش‌های ویدئویی، سؤالات متداول و غیره) نیز استعلام بگیرید. اگر تعداد محدودی از ابزارها برای پشتیبانی در دسترس است، این را در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به راهنمایی، باید از نماینده حضوری درخواست کنید.

وارد شوید، بیرون بروید، حواس شما پرت نشود!

با هر نرم‌افزاری، همیشه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی وجود دارد که توسط شما و تیم شما استفاده نمی‌شود. از آنجا که قرار نیست هر ابزاری به طور سفارشی بر اساس نیازهای شما ساخته شود. شرکت‌های نرم‌افزاری سعی می‌کنند مشکل اصلی را برطرف کرده و در این راه‌حل تخصص داشته باشند؛ اما عملکردهایی را که به اعتقاد آن‌ها می‌تواند برای کمک به شما در سفر کاری مفید باشد، ارائه نمی‌دهد. بسته به نیاز شما ممکن است از برخی از این ویژگی‌ها را استفاده کنید اما برخی از آن‌ها در کنار ابزار های اصلی شما بی استفاده هستند. بر روی مشکلاتی که به دنبال حل آن‌ها هستید تمرکز کنید و ابزاری را پیدا کنید که متناسب با معمای سایر ابزارهایی باشد که در حال حاضر دارید.

تیم نورون سی ار ام با ارائه مشاوه ها و تنظیم جلسات و با تجزیه و تحلیل ساختار کسب و کار شما، به شما کمک می کنند تا به درستی ابزار های مورد نیاز خود را پیدا کنید و به درستی آن ها را در مایکروسافت سی ار ام پیاده سازی کنید.

CRM ها برای موبایل

نرم افزار CRM B2B پاسخگو برای دستگاه های هوشمند

از آنجایی که کسب‌وکار در حال انتقال بیشتر به کارهای از راه دور و تلفن همراه است، اطمینان حاصل کنید که پلت فرم های نرم افزاری شما در دستگاه تلفن همراه قابلیت استفاده دارد. اطمینان حاصل کنید که برنامه می‌تواند کارهایی را که بیشتر انجام می‌دهید انجام دهد. برای برخی از شرکت‌ها، نسخه تلفن همراه ممکن است از نسخه دسکتاپ مهم‌تر باشد. برای شرکت‌ها این امر برای اطمینان از این که این نسخه تمام شرایط را برآورده می کند و چیزی است که تیم شما قادر به استفاده از آن است، اعمال می‌شود.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مایکروسافت که نورون سی ار ام ارائه می دهد قابلیت کامل برای استفاده در گوشی های همرا را دارد.

تنظیمش کن و فراموشش کن!

توانایی داشتن اتوماسیون بازاریابی با برنامه‌ریزی مناسب یکی از با ارزش ترین ویژگی‌های نرم افزار مایکروسافت سی ار ام است. متأسفانه همه سیستم‌عامل‌ها یا سی ار ام های دیگر این ویژگی را ندارند. این فرآیند اتوماسیون به نرم افزار اجازه می‌دهد تا به شما یادآوری کند یا در برخی موارد وظیفه‌ای را  برای شما با درحقیقت به جای شما انجام دهد. آیا این ایمیل‌ها خودکار هستند که پس از تماس یا فروش به مشتری ارسال می‌شوند؟ این ویژگی می‌تواند به سایر نرم‌افزارهایی که پیاده کرده‌اید نیز متصل شود؛ مانند کمپین‌های ایمیلی بر اساس آخرین تعاملی که شما با مشتری برقرار کرده اید. می‌توانید برچسب‌هایی را برای راه‌اندازی اقدامات مختلف تنظیم کنید و بر اساس تعاملاتی که داشته‌اید این برچسب‌ها را به نمایه‌های مشتری وصل کنید. سپس به نرم افزار اجازه دهید پیگیری‌های لازم را برای شما انجام دهد. و در حقیقت سیستم را به صورت اتوماسیون تنظیم کنید.

ما، تیم نورون سی آر ام به شرکت‌های B2B این امکان را می‌دهیم تا خدمات و سرویس هایی را که ارائه می دهند را به درستی به گوش مخاطبین عام و خاص برسانند، ما علاوه بر ارائه مایکروسافت سی ار ام در ایران، با ارزیابی، تجزیه و تحلیل کسب و کار، برنامه های بازاریابی و فروش، تدوین استراتژی و تیم سازی فروش را انجام داده و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری را بنا به شکل کسب و کار شما شخصی سازی می کنیم.

مشتریان خود را با ابزار سی آر ام B2B مدیریت کنید

مدیریت سرب یک قابلیت اصلی همه سیستم‌عامل‌های CRM باید باشد. از آنجا که این مدیریت بسیار مهم و شاخصه ی ابتدایی بود، بسیاری از شرکت های ارائه دهنده نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شروع به برآوردن این نیاز کردند . راه حل برای شرکت‌ها و برای حفظ مشتریان، متمرکز کردن نمایه‌های احتمالی خود، به طوری که آن‌ها بتوانند راحت تر با مشتریان خود تماس و ارتباط بگیرند. مدیریت توسط مالک یا سازنده اصلی امکان مهم همه سیستم‌عامل‌های CRM است. نحوه مدیریت نرم افزار در کنار اتوماسیون بازاریابی و مدیریت فرآیند های فروش نکته شیرین Microsoft Dynamics 365 است. مدیریت نرم افزاری برای مشاغل B2B با استفاده از مایکروسافت سی ار ام همچنین به نحوه مدیریت اطلاعات توسط اپراتور و توانایی آن‌ها برای سفارشی سازی اطلاعات برمی‌گردد. در طی این فرایند، قسمت‌های مساوی از قابلیت‌های نرم‌افزاری و توانایی کاربر مشخص شده است.

ادغام با CRM ها

قبل از آنکه سی ار ام خود را با سایر نرم افزار های ادغام کنید هم اطمینان حاصل کنید که چه نرم افزارهایی را می خواهید با سیستم خود ادغام کنید و اینکه سی ار ام شما این امکان را دارد یا خیر، سی ار ام مایکروسافت علاوه بر اینکه با سایر نرم افزار های شرکت مایکروسافت به راحتی ادغام می شود با خیلی از نرم افزار های بازایابی و فروش دیگر نیز قابلیت ادغام دارد، تیم نورون سی ار ام حتی می تواند برای شما ادغام این سیستم با نرم افزارهایی از قبیل سپیدار را هم فراهم آورد. بخش اساسی تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام پلتفرم برای شما مناسب تر است، این است که کدام ابزار بومی یا از طریق یک ابزار ادغام شده با ابزارهایی که در حال حاضر استفاده می‌کنید قابلیت ادغام دارد. همه ابزارهای CRM بومی با هر ابزاری در جعبه‌ابزار شما ادغام نمی‌شوند؛ اما ابزارهای ادغام شخص ثالث مانند Zapier وجود دارد که به شما امکان می‌دهد ابزارها را ادغام کرده و این فرایندها را خودکار کنید و این نرم افزار متصل کنند با سی ار ام به خوبی ارتباط برقرار می کند.

نرم افزار Zapier به شما امکان می‌دهد هزاران ابزار را به‌صورت یکپارچه ادغام کنید. ممکن است برخی از ابزارهایی وجود داشته باشد که شما در حال حاضر بسیار به آن ها وابسته هستید و نتوانید آن ها را جا به جا کنید زیرا این ابزارهای بومی با ابزارهای جدید CRM B2B شما ادغام نمی‌شود. به همین دلیل باید قادر باشید از چنین نرم افزارهایی در کنار سی ار ام خود استفاده کنید.

تنظیمش کن و فراموشش کن

توانایی داشتن اتوماسیون بازاریابی با برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت فرآیند فروش یکی از با ارزش ترین ویژگی‌های نرم افزار Microsoft Dynamics 365 است. متأسفانه همه سیستم‌های ارتباط با مشتری این ویژگی را ندارند. این فرآیند اتوماسیون به نرم افزار اجازه می‌دهد تا به شما یادآوری کند که می تواند در برخی موارد وظیفه‌ای را برای شما انجام دهد یعنی به صورت اتوماتیک کارهایی را که نیاز به تکرار مداوم دارند را در زمان هایی قابلیت تنظیم دارند را انجام دهد. مثلاً  ایمیل‌های خودکار که پس از تماس یا فروش به مشتری ارسال می‌شوند، یا بکارگیری اتوماسیون در فرآیند های بزرگتر مثل کمپین‌های ایمیلی بر اساس آخرین تعامل شما با مشتری. می‌توانید برچسب‌هایی را برای راه‌اندازی اقدامات مختلف تنظیم کنید و بر اساس تعاملاتی که داشته‌اید این برچسب‌ها را به نمایه‌های مشتری وصل کنید. سپس به نرم افزار اجازه دهید پیگیری‌های لازم را برای شما انجام دهد.

گزارش گیری های دقیق: داده‌ها را به من نشان بده!

هنگامی‌که CRM را در برنامه روزانه خود پیاده‌سازی کردید، می‌خواهید برخی از اطلاعات مربوط به روندها، آنچه کار می کند، چه چیزی کار نمی‌کند و کجا می‌توانید بهبود دهید را ببینید. در اینجاست که ابزاری با ویژگی‌های گزارش می‌تواند راه‌های جدیدی برای نزدیک شدن به مشکلات باز کند. با مشاهده اینکه مشتریان شما در چه وضعیتی هستند، می‌توانید مسیر حرکت خود را باهدف نزدیک شدن به مشتری و کسب درآمد بیشتر تنظیم کنید. مراقب ابزارهای CRM باشید که به شما امکان می‌دهد این گزارش‌ها را صادر کنید، به خصوص اگر نیاز به ارائه داده‌های سطح بالا به ذینفعان یا اعضای تیم داشته باشید. در مایکروسافت سی ار ام می توانید سطح دسترسی برای دیدن این نما ها را تعیین کرده و به راحتی با ایجاد داشبورد ها و فیلتر کردن نما ها، گزارش های دلخواه خود را ایجاد کنید.

 

این به چه معناست

همان‌طور که مطمئن هستم شما خودتان به این نتیجه رسیده‌اید، یک نرم افزار CRM بسیار بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می‌کردید قابلیت دارد. این‌ها تنها نکات اصلی هستند که ما احساس می‌کنیم در تصمیم گیری شما برای انتخاب MS CRM مورد استفاده قرار می گیرد. اگر ابزارهای مناسب CRM خود را به درستی انتخاب کنید، CRM شما می‌تواند یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین بخش‌های کسب‌وکار شما باشد.

برای اینکه تیم شما همان‌طور که انتظار دارید کار کنند، آن‌ها باید توانایی دریافت اطلاعات موردنیاز خود را در زمان نیاز داشته باشند. دسترسی به همه جنبه‌های کسب‌وکار (از طریق ادغام) و دارایی‌هایی که به آن‌ها در بستن معاملات (از طریق اتوماسیون بازاریابی) کمک می کند. وقتی ابزار B2B CRM مناسب را پیاده کرده باشید، تماس با مشتریان و پیگیری مشتریان احتمالی بسیار ساده‌تر خواهد بود. شما در آنجا خواهید ماند و می‌پرسید چرا زودتر این کار را نکرده‌اید.