سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان قلب تعاملات با مشتری عمل می کنند. و اگر CRM ها در حال حاضر بخش اصلی چرخه ارتباط تجارت شما با مشتری نیستند ، اکنون زمان تعویض استراتژی کسب و کار شما است.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی کسب و کار و  سرعت بخشیدن به فرایند های کسب و کار شما، استفاده از آموزش مایکروسافت سی ار ام است.

هنگام تغییر استراتژی کسب و کار شما، تجدید نظر در زمینه فناوری مورد استفاده بسیار مهم و کلیدی است و در حال حاضر CRM ها در اولویت اول فناوری های تعامل با مشتریان قرار دارند. آینده CRM در استفاده از هوش مصنوعیو ابزار های بیشتر قابل یکپارچه با این نرم افزار در حال پیشرفت و گسترش است، به ویژه با جهت گیری های اخیر به سمت ارتباطات از راه دور و استفاده بسیار زیاد کاربران و مخاطبان از گوشی های هوشمند نسل جدید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی کسب و کار و  سرعت بخشیدن به فرایند های کسب و کار شما، استفاده از سی ار ام است.

ادامه مطلب را بخوانید تا آخرین روندهای CRM را برای فروش و بازاریابان در سال 2022 و فراتر از آن کشف کنید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی کسب و کار و  سرعت بخشیدن به فرایند های کسب و کار شما، استفاده از نرم افزار crm است.

روند آینده CRM

سیستم های CRM ابزار های زیادی از:

  • جمله مدیریت کانال
  • بینش مشتری
  • ارتباطات
  • تعامل

و موارد دیگر بر سر دارند. آنها با بهبود ویژگی های تجزیه و تحلیل داده ها به بهبود تجربیات مشتری و افزایش راه ها  و روش های حفظ مشتری کمک می کنند. آن ها همیشه برای بینش های ارزشمند مشتری برای تیم های فروش و بازاریابی مهم بوده و هدف مشترک آن ها بستن معاملات بیشتر است.

طبق نظر 92٪ از مدیران در نظرسنجی در مورد CRM، مایکروسافت سی آر ام به عنوان نرم افزار اصلی و رتبه اول در تجارت های بزرگ و کوچک اولویت اصلی خواهند بود. بنابراین در راستای سال جدید ، موارد زیر را برای افزایش فروش و مشارکت مشتری بر اساس روندهای پیش بینی شده در ابن نرم افزار در نظر بگیرید:

اهداف و ابزارهای یکسانی را بین تیم های فروش و بازاریابی به اشتراک بگذارید

بهترین راه برای رسیدن به اهداف بخش ها و سازمان ها ، برآوردن اهداف و نیاز مشتریان است. اگر مشتری 5 ساله شما نیاز به بستن دو قرارداد سازمانی جدید در این سه ماهه اخیر را دارد ، این تبدیل به هدف تیم های فروش و بازاریابی شما نیز خواهد شد.

برای موفقیت ، آن ها باید همسو شوند ، KPI های مشابه ای را تنظیم کرده و مایکروسافت سی ار ام  را اجرا کنند که نیازهای کل استراتژی دیجیتال را برآورده می کند. تیم های بازاریابی در نهایت مسئول جلب توجه مخاطبان هدف هستند. از آنجا ، این سرنخ ها به تدریج به سمت پایین قیف رانده می شوند تا تیم های فروش آنها را انتخاب کرده و یک معامله را ببندند.

بنابراین وقتی فروشندگان و بازاریابان از استراتژی CRM یکسانی استفاده می کنند ، نقاط تماس در یک سیستم واحد برای موفقیت بهتر مشتری متمرکز می شوند قیف فروش به جای پله برقی به پله برقی تبدیل می شود.

با شخصی سازی صحیح محیط سی ار امی خود ، سرنخ های مناسب تری را دنبال کنید

همه چیز به یک اندازه خسته کننده است. به همین دلیل شخصی سازی به بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی محتوا تبدیل شده است.

اگر شخصی سازی شما با استفاده از CRM بر مبنای داده انجام نمی شود ، زمان آن فرا رسیده است که در استراتژی محتوای خود را تجدید نظر کنید. و این یک واقعیت است: 56 درصد از سازمان های B2B از CRM برای کمک به بازاریابی محتوا استفاده می کنند.

سیستم های CRM با جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های رفتاری ، که می تواند ناشی از موارد زیر باشد ، به کسب بینش کمک می کند.

  • بلیط های پشتیبانی مشتری
  • ثبت رویدادها
  • جلسات شرکت کردند
  • دموی محصولات دریافتی
  • نرخ باز کردن ایمیل
  • بارگیری محتوا

با این دانش ها ، 360 نمای کامل از مشتریان فعلی ، آینده نگر و در دسترس دریافت می کنید. ایجاد این نمایه های نمایه به بازاریابان تصویری ملموس از افرادی که در بازار برای خرید محصول یا خدمات سازمان خود حضور دارند ، می دهد.

و برای متخصصان فروش ، 360 دیدگاه مشتری دقیقاً مشخص می کند که برای امضای آن قرارداد مناسب است.

از هوش مصنوعی استقبال کنید

هوش مصنوعی در اتوماسیون ، هوش تجاری ، API ها و موارد دیگر در قالب ابزارهایی مانند رابط کاربری مکالمه (UI) ظاهر می شود. برای دنیای B2B ، هوش مصنوعی بیشتر در فرآیندهای بازاریابی برای ارتباطات و ایجاد مدل های تجاری مبتنی بر داده در سیستم های CRM استفاده می شود. سیستم های هوش مصنوعی ، مانند چت بات ها و پیش بینی کننده مدل های کسب و کار ، سرنخ ها و داده ها را مستقیماً به متخصصان فروش و بازاریابی ، که تمایل دارند به طور سنتی این کار را به صورت انجام می دهند ، ارائه می دهند، در حالی که می توان در مایکروسافت سی ار ام همان فرآیند ها را پس از تحویل به فرد مشخص، اتوماسیون و اتوماتیک کند.

اتوماسیون زمان صرف شده برای کارهای دستی و سنتی را کاهش می دهد. استفاده از این هوش مصنوعی در سی آر ام را هوشمندتر و سریعتر می کند.

خدمات خود را در کانال های موجود ادغام کنید

بخش دیگری از این تغییر به هوش مصنوعی شامل خدمات شخصی مانند چت بات های CRM است. این سیستم های سلف سرویس می توانند پاسخ های سریعتر مشتریان خود را با درک بهتر از نیازهای آن ها ارائه دهند.

با وجود CRM ، سیستم های خود سرویس می توانند درخواست ها و نیازهای مشتری را پیش بینی کنند. این به متخصصان B2B این امکان را می دهد تا ارتباطات را بیشتر خودکار کنند یا با بینش بهتری با این مشتریان ارتباط برقرار کنند.

مدیریت تماس با مشتری با استفاده از هوش مصنوعی باعث صرفه جویی در وقت و بهینه سازی منابع برای مشارکت بیشتر می شود.

روی CRM قابل استفاده در تلفن همراه، سرمایه گذاری کنید

متخصصان B2B برای لحظات غیره منتظره تجاری به دسترسی از راه دور به منابع CRM نیاز دارند. میز اداری تنها مکان برای یافتن فرصت های فروش نیست، آن ها در همه جا هستند که مشتری می تواند در زمان و مکان های مختلف  یک نام تجاری  جدید پیدا کند و با آن ارتباط برقرار کند. این می تواند شامل یک رویداد مجازی ، جلسه ناهار ، ذکر رسانه های اجتماعی و موارد دیگر هم باشد.

انعطاف پذیری مایکروسافت CRM قابل اجرا در  تلفن های همراه به متخصصان فروش و بازاریابی این امکان را می دهد تا بدون وابستگی به میز کار خود ، بازدهی بیشتری داشته باشند و به اهداف خود برسند.

CRM های اجتماعی را با کانال های رسانه های اجتماعی خود پیوند دهید

اجازه دادن به مشتریان خود برای مکالمه درباره روابط تجاری برخلاف سنت است اما در بازارهای دیجیتالی متمرکز ضروری است. صنعت های فناور این را تشخیص داده و CRM اجتماعی ایجاد کرده اند.

رسانه های اجتماعی به مخاطبان اجازه می دهد تا انواع جدیدی از مکالمات را با سازمان ها ایجاد کنند. این فرصتی برای یافتن و مشارکت با طیف گسترده ای از مشتریان احتمالی است.

نظرسنجی ایران نِت نشان می دهد که 97 درصد از بازدیدکنندگان یک وب سایت معمولی ناشناس هستند و هنوز به سرنخ در  CRM شرکت تبدیل نشده اند.

با ادغام رسانه های اجتماعی و سایر کانال های دیجیتالی با CRM ، سیستم های CRM اجتماعی بینش جدیدی را برای تولید سرنخ و آگاهی از نام تجاری جمع آوری می کند.

در CRM بعدی خود به دنبال این ویژگی ها باشید

CRM ها در همه اشکال و اندازه ها وجود دارد ، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که یکی را مناسب تیم های فروش و بازاریابی B2B خود انتخاب کرده اید.

در اینجا ویژگی های قابل توجهی وجود دارد که باید در CRM جستجو کرد:

  • اتوماسیون برای چندین فرایند
  • ردیابی تعامل: از تماس گرفته تا ایمیل
  • هشدارها و یادآوری های قابل تنظیم (که با تقویم و سایر برنامه های شما ادغام می شوند)
  • تجزیه و تحلیل و گزارش دهی پیشرفته
  • تحرک و همگام سازی با دستگاه های تلفن همراه

مراحل بعدی استفاده از CRM ها در سال 2021

نکته ای که برای مجموعه فناوری و استراتژی های دیجیتالی شما باید در نظر بگیرید این است که انتظار می رود بیش از 50 درصد بودجه های بازاریابی تا سال 2023 صرف بازاریابی دیجیتال شوند که برای ادامه دادن در این بازار دیجتالی و بسیار فناور، کسب و کار شما باید به روز باش و از ابزار های حدید استفاده کند، Microsoft Dynamics 365 یکی از ابزارهای بسیار فناور و گسترده است.

سال 2022 ما را مجبور کرده است که در محیط مشتری مداری خود را با ارتباطات از راه دور وفق دهیم. و حتی وقتی دوباره با یکدیگر روبرو می شویم ، ارتباط با سیستم های CRM بسیار مهم خواهد بود.