مشاغلی که از اتوماسیون CRM استفاده می‌کنند نسبت به رقابت خود دارای مزیت متمایزی هستند. آن‌ها همچنین فرصتی فوق‌العاده برای برقراری ارتباط پویا و شخصی با مشتریان دارند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مایکروسافت سی ار ام است.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نحوه ارتباط شما با مشتریان خود را در تمام جنبه‌های فرایند فروش تعریف می‌کند. اتوماسیون مانند خلبان خودکار است: شما اطلاعات و زمان ارسال آن برای مشتریان خود را کنترل می‌کنید.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری است.

اتوماسیون CRM اطلاعات مشتریان، کمپین‌های بازاریابی، قیف‌های فروش، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و موارد دیگر را مدیریت می‌کند. از ساده‌سازی کارهای دستی تکراری گرفته تا بهبود بهره‌وری کار، یک ابزار اتوماسیون CRM خوب می‌تواند از ابتدا تا انتها به‌طور مؤثر پایگاه مشتری و نیروی فروش شما را مدیریت کند.

توجه بفرمایید که بهترین راه برای بهینه سازی فرآیند های کسب و کار استفاده از نرم افزار crm است.

علاوه بر ارتباط بیشتر با مشتریان و تقویت انسجام اداری، یک استراتژی کاملاً روان شما را برای هر پیچ و خم آماده می‌کند. وقتی اتوماسیون CRM به درستی انجام شود، در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌شود و به تمام جنبه‌های سازمان شما قدرت می‌بخشد.

اتوماسیون CRM برای افزایش درآمد فروش بسیار مهم است. آمارها نشان می‌دهد که یک استراتژی جامع و مؤثر CRM بی‌درنگ نتیجه خواهد داد.

یافتن و پرورش مشتریان یک استراتژی بازاریابی شوخ و جذاب بسیار عالی است، اما اگر جمعیت‌شناسی مناسب را هدف قرار ندهید، به‌جایی نخواهید رسید. اتوماسیون CRM به شما کمک می‌کند تا بر اساس پاسخ مشتری، ارجاعات، تعامل در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی و از طریق ایمیل، سرنخ‌ها را جمع‌آوری کنید.

این سرنخ‌ها در ابزار CRM وارد می‌شوند که سپس مشخصات مشتری را ایجاد می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند اطلاعات مختلفی را بررسی کند، مانند اینکه آیا ایمیل‌های شما باز می‌شوند، آیا مشتری شما روی پیوندها کلیک می‌کند (و هرچند وقت یک‌بار) و آیا این پیوندها منجر به خرید می‌شوند.

در این مرحله، هدف شناختن پایگاه مشتری شماست. پس از آن، می‌توانید الگوهای رفتاری و علایق خاص مشتریان را با روش‌هایی مانند نظرسنجی و پاسخ به نامه‌ها مشخص کنید. هرچه مشتریان بیشتر درگیر شوند، باید در لیست شما برای تماس بیشتر باشند.

اطمینان حاصل کنید که در حال اتصال به مشتریان خود هستید. سامانه‌های CRM می‌توانند به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پیوند داده و کار آیی کمپین‌ها را در آنجا پیگیری کنند. اگر مخاطبان موردنظر شما از پلتفرم خاصی استفاده نمی‌کنند، راه دیگری را برای دسترسی به آن‌ها امتحان کنید.

هنگامی‌که یک لیست مشتری مناسب دارید، می‌توانید به فروش متمرکزتری روی بیاورید.

استفاده از این اطلاعات برای فروش

نرم‌افزار CRM می‌تواند پایگاه مشتریان شما را به دسته‌بندی کند و یک کمپین بازاریابی هدفمند را مدیریت کند. وقتی مشتریان شما روی یک محصول کلیک می‌کنند، می‌توانید از تبلیغات مجدد برای یادآوری نام تجاری خود استفاده کنید.

هنگامی‌که علاقه مشتریان را برانگیختید، نمایندگان به راهی نیاز دارند که این مشتریان را درگیر خودکرده و به سمت فروش حرکت کنند. مطالعه دقیق اطلاعات جمع‌آوری‌شده می‌تواند به شما در طراحی کمپینی برای ایجاد اعتماد کمک کند.

ازآنجا، نیروی فروش شما می‌تواند کسانی را که نیاز به فشار دارند و به‌احتمال‌زیاد به مشتریان پولی تبدیل می‌شوند دنبال کند. اتوماسیون CRM می‌تواند به نمایندگان در مورد زمان مطلوب برای پیگیری هشدار دهد.

تقویم‌های داخلی و فناوری VoIP تضمین می‌کند که نمایندگان فروش هرگز فرصتی را از دست نمی‌دهند. هنگامی‌که مشتریان درخواست اطلاعات می‌کنند، سیستم الگوهایی برای ایمیل‌ها و اسناد تولید می‌کند که تنها با چند کلیک قابل سفارشی‌سازی است.

تجربه مشتری شما

تجربه مشتری (CX) فقط یک کلمه مهم نیست؛ این می‌تواند تفاوت بین مشتری باشد که محصول یا خدمات شما را انتخاب می‌کند یا شما را برای رقیب رها می‌کند. همه‌چیز برابر است، احساس مشتری بسیار مهم است، زیرا یک مشتری خوشحال تمایل به خرید دارد و شما را به دوستان خود توصیه می‌کند.

شناخت مشتریان و نیازهای تجاری آن‌ها بسیار مهم است. حل شدیدترین مشکل آن‌ها (حتی اگر آن‌ها نمی‌دانستند که این یک مشکل است!) شما را در بالای لیست آن‌ها قرار می‌دهد.

ما قبلاً چندین روش را ذکر کرده‌ایم که اتوماسیون CRM می‌تواند پاسخ‌های مشتریان را ردیابی کرده و به نمایندگان فروش اجازه دهد به‌سرعت به سؤالات پاسخ دهند. از فهرست‌های پستی تا فروش پس از فروش نهایی، هر حرکتی که مشتری انجام می‌دهد فرصتی برای تماس مثبت است.

در حالی که هدف شما حل مشکلات تجاری مشتریان است، CRM همچنین می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد و روابط شخصی بیشتر کمک کند. با استفاده از نام کوچک آن‌ها در مکاتبات و اشاره به اقدامات گذشته شروع کنید.

اتوماسیون CRM به شما این امکان را می‌دهد تا با ردیابی تاریخ‌ها و اطلاعات مهم، ارتباط با مشتری ایجاد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پیشنهاد‌ها یا تخفیف‌های ویژه‌ای را در روزهای تولد یا سایر روزهای مهم ارسال کنید.

فراخوان مشتری به اقدام

هرگز فراموش نکنید که مشتریان خود را دعوت به عمل کنید. ایجاد روابط خوب است، اما تا زمانی که فروش را تغییر ندهید، به نتیجه نهایی شما کمک نمی‌کند.

ما پیگیری کلیک بر روی ایمیل‌ها و وب‌سایت‌ها را ذکر کرده‌ایم، اما اتوماسیون CRM همچنین به شما امکان می‌دهد تشخیص دهید که کدام استراتژی‌های بازاریابی خوب کار می‌کند و کدام‌یک نیاز به اصلاح دارد. هنگامی‌که مشتریان تعهد می‌دهند، از ابزارهای CRM برای اطمینان از رضایت آن‌ها استفاده کنید.

عملکرد فروش کارآمد

در طرف دیگر طیف، CRM تجربیات داخلی را بهبود می‌بخشد. ما قبلاً به نحوه استفاده نمایندگان فروش از اتوماسیون CRM پرداخته‌ایم، اما امکانات اینجا نامحدود است.

توانایی هدف قرار دادن مشتری با پیشنهاد مناسب در زمان مناسب باعث ایجاد اعتماد به نفس در محصول یا خدمات شما شده و توانایی شما را در ارائه نتایج افزایش می‌دهد. با داده‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید، نمایندگان فروش می‌توانند رویکرد خود را به‌طور خلاقانه و منحصربه‌فرد تنظیم کنند.

در حالی که اتوماسیون CRM برای رشد فروش بسیار مهم است، اما نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد. نمایندگان فروش باید بدانند چگونه از داده‌ها به‌طور مؤثر و کارآمد استفاده کنند.

نیازی به اختراع مجدد چرخ برای هر مشتری نیست زیرا گزارش‌ها و فرم‌ها می‌توانند خودکار شوند. تقویم‌ها، برنامه‌های تلفن و قالب‌های سفارشی برای ایمیل‌ها و اسناد در هر مرحله از فرآیند فروش به آسانی در دسترس هستند. بدانید کجا ایستاده‌اید

یک سازمان فروش باید همیشه بداند که در کجا قرار دارد. با استفاده از ابزارهای CRM، لازم نیست تا پایان ماه منتظر بمانید تا نتیجه نهایی را ببینید.

با داشتن اطلاعات یکجا، داده‌های بهتری برای گزارش وجود دارد. همه معاملات باهم نگه داشته می‌شوند و گزارش‌ها را می‌توان سفارشی کرد تا معیارهای نیروی فروش یا داده‌های کلیدی مشتریان را نشان دهد.

نتایج متمرکز به شما امکان می‌دهد خط لوله فروش بهتری بسازید. ابزارهای CRM جریان بین کانال‌ها را بهبود می‌بخشد و همکاری بین بخش‌ها را افزایش می‌دهد؛ و این منجر به پیش‌بینی مؤثر نیازهای مشتری می‌شود.

هنگامی‌که همه‌چیز به‌طور منسجم کار می‌کند، نمایندگان فروش می‌توانند بر روی بهترین کاری که انجام می‌دهند تمرکز کنند. هیچ انگیزه‌ای بهتر از رهبری عالی با شانس زیاد تبدیل و روند ساده‌ای برای فروش نسبی وجود ندارد.

همه جنبه‌های عملیات فروش و پشتیبانی اداری با اتوماسیون CRM آسان است، ازجمله تغییر دنده به کمپین جدید.

مطمئن شوید سیستم CRM شما همچنان کار می‌کند

همان‌طور که تعداد مشتریان خود را افزایش می‌دهید، مهم است که سیستم اتوماسیون CRM خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز برای شما کار می‌کند. بهترین راه برای افزایش فروش، استفاده از امکانات و گزینه‌های متعدد موجود با هر نرم‌افزار CRM است.

اگر تعداد کمی مشتری دارید، روی بیرون کشیدن کلمه تمرکز کنید. مشتریان خود را تشویق کنید تا در فهرست‌های پستی ثبت‌نام کنند، در نظرسنجی شرکت کنند یا نمونه‌های رایگان دریافت کنند.

مطمئن شوید که از کلیک‌ها در همه سایت‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید و آن‌ها را ردیابی می‌کنید. ایمیل فوق‌العاده است، اما مشتریان شما در حال حرکت هستند و از فناوری مطلع هستند و شما نیز باید چنین باشید.

با یک وب‌سایت قوی شروع کنید، سپس فیس بوک، اینستاگرام و توییتر را اضافه کنید. با روندها و مکان‌هایی که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند همگام باشید.

از سوی دیگر، اگر هدایتان در حال محو شدن است، استراتژی متفاوتی را امتحان کنید یا آن‌ها را رها کنید. یک سیستم به هم ریخته از داده‌های منسوخ مانع پیشرفت می‌شود.

برای ردیابی روش‌هایی که کار می‌کنند، از اتوماسیون سی آر ام استفاده کنید و از امتحان چیز جدیدی نترسید. خارج از چارچوب فکر کنید و توجه آن‌ها را جلب کنید.

سپس از این پایگاه برای ایجاد یک کمپین استفاده کنید. زمان صرف شده برای راه‌اندازی یک سیستم هرگز هدر نمی‌رود زیرا یک استراتژی مدون در بلندمدت سود می‌رساند.

از نیروی فروش خود بپرسید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند. اگر پیگیرها را دنبال کرده و از سیستم به‌طور کامل استفاده کنند اما هنوز نتیجه‌ای نگرفته باشند، چیزی ازدست‌رفته است. ممکن است شما از ابزار سی آر ام خود فراتر رفته‌اید و باید سیستم قوی‌تری پیدا کنید.

اگر سیستم سی آر ام شما مناسب است، شاید عملیات شما نیاز به آموزش بیشتری در مورد استفاده کامل از ویژگی‌های آن داشته باشد.

خط پایانی

اتوماسیون سی ار ام برای رشد درآمد بسیار مهم است. داشتن همه ابزارهای شما در یک مکان، کیفیت، کار آیی و سرعت را افزایش می‌دهد در حالی که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

نتیجه افزایش رضایت مشتری است زیرا این مشتریان دقیقاً به آنچه می‌خواهند و نیاز دارند، می‌رسند. به‌علاوه، نیروی فروش شما خوشحال است زیرا آن‌ها برای موفقیت آماده‌شده‌اند.

شگفت‌انگیز است که چگونه بسیاری از وظایف را می‌توان در طول فرایندهای فروش و عملیات خودکار کرد و درنتیجه زمان تبدیل را کاهش داد. هنگامی‌که شروع به اجرای استراتژی‌ها می‌کنید، از امکانات شگفت‌زده می‌شوید و می‌پرسید چرا زودتر شروع نکرده‌اید!